Допомога в прикладах: як Нова пошта співпрацює із благодійними фондами
З початком повномасштабного вторгнення з’явилося додаткове навантаження на благодійні фонди й волонтерські організації, та і сама їх кількість значно зросла. У нинішніх умовах український бізнес продовжує працювати та активно допомагати таким структурам. Яскравий тому приклад – гуманітарний напрям Нової пошти, в межах якого компанія власним коштом перевозить волонтерські вантажі в межах країни. Один із фондів, що активно співпрацює із Новою поштою, – одеська “Корпорація монстрів”.
Про його діяльність розповідає видання Forbes.
Як з невеликого волонтерського об'єднання з'являється благодійний фонд
Фото надане благодійним фондом "Корпорація монстрів" для видання Forbes
“Корпорація монстрів” – на чолі з однією з співзасновниць Діною Казацкер – починала як невеликий волонтерський рух в Одесі ще у 2014 році. Вони допомагали дітям-сиротам, переселенцям з Донбасу та просто людям у скрутних життєвих обставинах. У 2017 цей рух перетворився на повноцінний благодійний фонд. Діна розповідає: тоді здавалося, що це буде невелика точкова допомога. Але до них почали звертатися із запитами для людей із важкими хворобами, малозабезпечених, маломобільних тощо. “Так і понеслось”, – каже волонтерка. Тоді “Корпорація монстрів” і почала співпрацювати з Новою поштою за її програмою Гуманітарна пошта. Це допомогло розширити діяльність фонду до меж усієї країни.
Діна пригадує перші дні після 24 лютого: “Ми не були на 100% готові до війни, але зреагували швидко і з першого дня робимо все, що в наших силах. У кожного в команді підхід був різний: хтось не вірив, хтось налаштовував себе завчасно й готувався.
До офісу фонду ми всі прийшли за розкладом і почали планувати, що робитимемо далі. Відтоді робота не зупинилась.
Наші регулярні донори й помічники долучилися з першої хвилини, приєднувались і нові люди. Різні, але об’єднані спільною метою: підприємці, айтівці, працівники СТО, дизайнери, депутати, просто активні громадяни. Багато з них досі нам допомагають у вільний час, хто чим може. Навіть одна виділена година має значення для нас”.
Про збільшення активності допомоги та вантажів із початком війни, працівники фонду жартують: “А чим ми займалися раніше?”
Склад фонду досить великий – 110 м2. Але в якийсь момент цього перестало вистачати та довелося розширюватися, розділивши при цьому цивільний та військовий напрями. І всим цим завідує 8 працівників та 20 постійних волонтерів. Дуже часто декому з команди доводиться залишатися ночувати в офісі, щоб усе встигнути.
Логістика фонду збільшується щодня. За словами Діни Казацкер, кількість посилок зросла втричі порівняно із 2021 роком. За цим легко стежити в кабінеті Гуманітарної пошти: приміром, у листопаді минулого року відправлень було 66, а тільки за травень 2022 – 191. Змінився і сам об’єм посилок. Раніше великими назвати можна було тільки меблі для дитячих закладів. Зараз відправляють палети, на день близько 300 кг. Саме через це для усіх без виключень волонтерів та фондів питання логістики є критичним не тільки з точки зору доставки допомоги до них самих, але й від них до тих, хто її потребує. Якщо благодійний фонд співпрацює із Новою поштою, то саме компанія бере на себе значну частину витрат на логістику, за словами Діни, це близько 75-80%. Решту 20–25% волонтери розвозять власними силами, або ж люди при нагоді забирають самі.
Фото надане благодійним фондом "Корпорація монстрів" для видання Forbes
Як стати партнером Нової пошти та отримати допомогу у логістиці
Перевозити гуманітарні вантажі за рахунок Нової пошти може кожен волонтер, для цього потрібно знайти на сайт в інтернеті та подати відповідну заявку.
У межах компанії існує окрема команда, що займається гуманітарним напрямом. Протягом однієї доби вони перевірять заявку і дадуть відповідь. Насамперед звертають увагу на наявність документа, який підтверджує, що фонд не є комерційною організацією. І це є ключовою вимогою.
Щодо перевезення гуманітарних вантажів, існують два варіанти співпраці. По-перше, для тих, хто з місяця в місяць регулярно відправляє гуманітарку по Україні – постійне партнерство. Другий варіант – для тих, хто за потребою відправляє гуманітарку – разова допомога.
Керівник гуманітарного напряму роботи Нової пошти Андрій Григоров розповідає: “Приблизно сто людей щомісяця цікавляться програмою разової допомоги. Але, як не дивно, відсотків п'ятдесят з цих запитів йдуть від волонтерських організацій. І коли ми починаємо з ними спілкуватися і запитуємо, чому вони не хочуть перейти до постійної співпраці — відповідають, що у них невеликі обʼєми.
Але навіть десять посилок на місяць буває достатньо, щоб отримати велику знижку і, відповідно, мати більше ресурсів, які можна витратити на благодійність. Тому часто такі волонтери — це потенційні партнери для співпраці на постійній основі.
Кожна з цих програм, як мені здається, не просто допомагає нашим волонтерам, а згуртовує їх та зміцнює державу в цілому. І кожен наш крок є частиною великого шляху України – шляху до перемоги”.